Gdzie jednak wzmógĹ siÄ grzech, tam jeszcze obficiej rozlaĹa siÄ Ĺaska, aby jak grzech zaznaczyĹ swoje królowanie ĹmierciÄ
, tak Ĺaska przejawiĹa swe królowanie przez sprawiedliwoĹÄ wiodÄ
cÄ
do Ĺźycia wiecznego przez Jezusa Chrystusa, Pana naszego (Rz 5,19-20).
UmÄczenie i ukrzyĹźowanie Jezusa byĹo najstraszniejszym grzechem, najwiÄkszym zĹem, jakie dokonaĹo siÄ w historii ludzkoĹci. JednakĹźe Bóg poprzez tÄ mÄkÄ i krzyĹź swojego Syna objawiĹ Ĺwiatu swojÄ
miĹoĹÄ, objawiĹ siebie samego. Przybity do krzyĹźa Jezus staĹ siÄ najwiÄkszÄ
siĹÄ
przyciÄ
gajÄ
cÄ
ludzi do Boga. W ten sposób Bóg wykorzystaĹ najwiÄksze zĹo dla najwiÄkszego dobra, najwiÄkszy grzech przemieniĹ w najwiÄksze bĹogosĹawieĹstwo, poniĹźenie Jezusa w Jego wywyĹźszenie, a odrzucenie i potÄpienie Boga przez czĹowieka przemieniĹ w jego zbawienie.
Na Ĺwiecie dzieje siÄ tak wiele rzeczy sprzecznych z pragnieniem Boga, Ĺźe moĹźe siÄ nam wydawaÄ, Ĺźe jest On bezsilny wobec brutalnego zĹa. Jednak w rzeczywistoĹci nikt inny tylko Bóg jest prawdziwym WĹadcÄ
Ĺwiata i ma siĹÄ, aby doprowadziÄ dzieĹo stworzenia do zaplanowanego celu. Pozorna bezsilnoĹÄ Boga wynika jedynie z faktu, Ĺźe Jego sposób sprawowania wĹadzy jest caĹkowicie odmienny od tego, co znamy z wĹasnego doĹwiadczenia. W przeciwieĹstwie do wĹadcy tego Ĺwiata Bóg nie uĹźywa przemocy i caĹkowicie szanuje wolnÄ
wolÄ kaĹźdego czĹowieka. SiĹÄ
Boga jest Jego konsekwentna i cierpliwa miĹoĹÄ. Ta miĹoĹÄ w przeciwieĹstwie do przemocy, która moĹźe jedynie zmieniÄ zewnÄtrzne zachowanie czĹowieka, przemienia jego serce, przemienia go caĹego.
Zmartwychwstanie Jezusa ukazuje nam, Ĺźe Ĺźadne zĹo, Ĺźaden grzech nie jest w stanie zniszczyÄ BoĹźego planu zbawienia, a co wiÄcej, Ĺźe Bóg posiada moc wykorzystania zĹa dla dobra, moc wykorzystania sprzeciwiajÄ
cych siÄ Mu siĹ dla realizacji wĹasnych zamiarów.
Cierpienie czÄsto paraliĹźuje czĹowieka lub nawet go niszczy. Z Bogiem jest inaczej. Bóg nie poddaje siÄ cierpieniu. Kocha i czyni dobro pomimo cierpienia. Ukazuje wiÄkszÄ
miĹoĹÄ temu, kto zadaje Mu wiÄkszy ból. Opór wobec wĹasnych planów wykorzystuje dla ich jeszcze wspanialszej realizacji.
Na ciele ZmartwychwstaĹego Jezusa moĹźna byĹo zobaczyÄ miejsca po zadanych Mu ranach. Blizny te ukazujÄ
to, Ĺźe Bóg nie zapomina grzechu czĹowieka, nie zapomina rany, jakÄ
grzech Mu zadaĹ. Jednak rana goi siÄ, a jej wspomnienie nie wywoĹuje gniewu lub pragnienia zemsty, ale wprost przeciwnie, wzmacnia miĹosierdzie Boga i pogĹÄbia Jego troskÄ o czĹowieka, szczególnie w tej sĹaboĹci, którÄ
ukazaĹ jego grzech.
ZmartwychwstaĹy Jezus jest dla nas gwarancjÄ
, Ĺźe Bóg na pewno zrealizuje swój plan zbawienia, czyli Ĺźe Królestwo BoĹźe, które byĹo najwiÄkszÄ
nadziejÄ
Jezusa, na pewno zostanie zrealizowane, choÄby nawet wszystko wskazywaĹo na to, Ĺźe Ĺwiat zmierza w caĹkowicie innym kierunku.
W rzeczywistoĹci dziÄki zmartwychwstaniu oraz wniebowstÄ
pieniu Jezusa uzyskaliĹmy przystÄp do Boga i juĹź teraz moĹźemy mieÄ udziaĹ w Jego Ĺźyciu, juĹź teraz moĹźemy ĹźyÄ w Jego miĹoĹci. Innymi sĹowami, juĹź teraz, zanim Królestwo BoĹźe zostanie w peĹni zrealizowane, zanim przyjdzie w peĹni swojej chwaĹy i mocy, moĹźemy siÄ staÄ Jego obywatelami i podobnie jak Jezus, ukazywaÄ Je innymi ludziom poprzez Ĺźycie w miĹoĹci.
ĹšródĹo - http://www.opoka.org.pl/biblioteka/T/TS/milosc_i_cierpienie_05.html
|